poniedziałek, 28 grudnia 2015

Stuhrowie


Wszystko zaczęło się od... No właśnie. Sama nie wiem kiedy i jak to się zaczęło, ale uwielbiam tę rodzinę. Od czasu, gdy po raz pierwszy chwyciłam książkę Jerzego Stuhra (pierwszą jaką przeczytałam była "Stuhrowie.Historie rodzinne"), wiedziałam, że nie rozstanę się z nimi tak szybko! :) 

Jerzy i Maciek Stuhr, to dwie niesamowite osobowości. Niby podobni, a jednak różni. 
Połączenie ich w jednej książce, to już w ogóle cudo. "Obywatel Stuhr" - bo o tej książce właśnie mówię, jest rozmową tych dwóch wspaniałych aktorów z Ewą Winnicką, która niesamowicie uzupełnia ich monologi, podczas gdy opowiadają o karierze, rodzinie i Polsce. Oglądaliście już film o tym samym tytule? Jeśli nie - najpierw chwyćcie za książkę. Na samym końcu znajdziecie cały scenariusz filmu, z różnymi ciekawostkami, które przybliżą wam świat reżyserii i planu filmowego. Nieźle się przy tym wszystkim uśmiałam. Jedyne moje zastrzeżenie jest takie, że scenariusz filmu powinien być na samym początku, później zaś rozmowa z Jerzym Stuhrem. Wtedy czytelnik jest w stanie wyobrazić sobie o czym mówi pan Jerzy. 




W książce Maćka pt. "W krzywym zwierciadle. ciąg dalszy" znajdziecie bardzo zabawne, ciekawe a czasem wzruszające felietony, które są uzupełnieniem jego pracy dziennikarskiej w czasopiśmie "Zwierciadło". Niektóre z historii opisywanych w felietonach, przybliżą wam sylwetkę pana Macieja ;)
Warto mieć tę książkę przy sobie i sięgnąć po nią, gdy mamy ochotę poczytać ale nie mamy zbyt wiele czasu. Mnie najlepiej się ją czytało w autobusie, którym jeżdżę pół godziny na zajęcia z domu ;)


Według mnie najbardziej osobistą książką Macieja Stuhra do tej pory jest "Stuhrmówka". Beata Nowicka jest tylko minimalnym dopełnieniem rozmowy i zupełnie nie przeszkadza jej obecność. Nie tak, jak to bywa w niektórych książkach o artystach...
Z pewnością dowiecie się, jak człowiek, który przez całe życie zmaga się z określeniem "młody Stuhr", radzi sobie w świecie showbiznesu, kinematografii, teatru i wielu innych dziedzin życia. A jest o czym mówić. Jest to z pewnością człowiek renesansu. Między rozmowami, można poczytać wypowiedzi innych znanych i szanowanych ludzi z Polski. Chcecie poznać ich zdanie na temat Macieja Stuhra a nie tylko moje? ;) Koniecznie przeczytajcie tę książkę ;)
Co tu dużo pisać. Chyba nie jestem obiektywną osobą, jeśli chodzi o ocenianie tych osób. Po prostu bardzo ich cenię, lubię i szanuję ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz